Jul 16, 2013

Saya sayang JPKK

Assalamualaikum..

bismillahirahmanirrahim. ok cerita pasal jpkk ni mmg tak kan habis utk satu entry je. tapi nak share sikit dengan kawan-kawan kat sini pasal JPKK (Jawatankuasa Pelajar Kolej Kediaman) Politeknik Port Dickson. They are very awesome. MasyaAllah..

Alhamdullilah setakat ni dah 6 semester saya menjadi ahli dalam organisasi ni. saya sangat terasa ikatan persahabatan antara satu sama lain. it is different dgn ukhwah antara classmate. tak tau kenapa. seriously, kawan2 jpkk more close berbanding dengan kawan2 kelas. tapi tapi, sayang saya antara dua ni tkde beza. saya syg semua kawan2 sy sama je. hehehe ^^ 

utk sesi kali ni berbeza sikit, sebab semester ni saya adalah pelajar extend tapi masih lg mahu menjadi jpkk.  mcm gila kuasa kan.  haha.. tak lah. sebenarnya jadi jpkk utk sem akhir ni (insyaAllah) macam utk mengisi kekosongan jadual. boring kan 3 paper utk 6 bulan. so apa salahnya menabur bakti utk poli kesayangan. hihi ^^, itu sebab kenapa nk jd jpkk semester ni. tapi sebenarnya tujuan nak jadi jpkk ni adalah untuk lebih mendisplinkan diri. sy ni jenis kalau tak jd pemimpin sy juga akan terumbang ambing. haha, so ape kata ambik peluang utk jd pemimpin ni disamping tu utk memipin diri sendiri.  alhamdullilah banyak jugak perubahan yg saya sedar dalam diri ni. syukur sgt. 

untuk semester akhir ni sy lebih sensitif dan lebih peka dgn Jpkk. pantang saya sesiapa yg mengata ttg jpkk kt adik2 sy. jpkk tak buat kerja, jpkk sombong, jpkk lupa kawan, jpkk bajet2. hahaha. byk kan. cabaran sebenarnya nak jd pemimpin nie. bukan mudah utk pikul tanggungjawab yg diberi. pelajar2 yg cakap2 kosong kt luar sana msih lagi tk tahu ape situasi yg berlaku kt kami, sgt berat.  utk adik2 jpkk yg sy sayang kerana Allah, percaya lah. ikhlaskan hati.. anggaplah tanggungjawab ini sebagai satu amanah yang Allah beri kepada kita. Tidak amanah itu adalah salah satu tanda munafik, jadi anggaplah tanggungjawab yg diberi ni daripada Allah. ikhlaskan hati dalam melakukan sesuatu kerja, jangan mengungkit. apa yg saya tulis ni adalah nasihat utk diri saya juga. 

satu hari nanti tidak hairan kalau saya terlalu rindu kan adik-adik jpk semester ni JUN13. MasyaAllah... 
love you all JPKK SESI JUN13 <3 div="">

#iftaar bersama keluarga JPKK. 7 Ramadhan 1434h



lepas berbuka main bowling pulak. hihi, :))













p/s : selamat berpuasa kawan2. thanks for reading ! akhirnya ade jugak entry terbaru ^^ 




No comments:

Post a Comment