Mar 4, 2012

pandangan saya; COUPLE? FREE HAIR? PEGANGAN TGN?

alhamdullilah. saya bersyukur kerana Allah masih lagi memberikan nikmat yg plg besar iatu nikmat iman dan islam dan Allah masih lagi memberi pinjam nyawa ini kepada sy. syukur ...

hurm.. its quite a long time tak update blog. plus, blog pun di private kan. sahabat, makin hari saya makin bingung kenapa org ramai di luar sana masih lalai, leka, alpa, lupa bahawa apa yang berada di sekeliling ini hanyalah duniawi semata2.termasuk diri saya.

kadang2 saya rasa macam culture shock bila tengok saudara se islam saya ''free-hair'',  berpegangan tgn, bercintan-cintun,  hmm.. entah la. ya! mungkin. mungkin saya tidak cantik pada pandangan sahabat dan masih lagi single. tapi biarlah sy sentiasa kelihatan cantik pada pandangan Allah. mesti sahabat2 cakap saya tidak pernah ''couple'' dan tidak tahu ape itu cinta? kan? hm.. ya! memang saya tidak tahu apa itu cinta. tapi saya tahu cinta yang hakiki dan abadi hanyalah Allah s.w.t dan kekasih NyA Muhammad s.a.w... kawan2 yg masih lagi lena, sedarkah kita bahawa apabila terdetik rindu kepada orang yg bukan muhrim juga zina? itulah zina hati. syaitan sentiasa ada dimana2. sahabat, tahukah kita apabila kita berpegangan tangan dengan org bukan muhrim diibaratkan menyentuh kulit babi? Masya- Allah... bangkitlah ! bangun dari lena panjang. dan tahukah sahabat apakah azab membuka aurat dan menayangkan kepada org yg mukan mahram???? rambut mereka yg ''free hair'' tu akan dibakar di neraka kelak. Ada diceritakan dalam peristiwa israk mikraj azab org yg tidak menutup aurat. Wanita tergantung pada rambutnya, otaknya menggelegak dalam periuk. Masya Allah.... Tapi , Allah itu maha pengasih lagi maha penyayang. Dia sentiasa menerima taubat hamba nya...   Allahuakbar! Allahuakbar! Allahuakbar!

No comments:

Post a Comment