Nov 14, 2013

MY LOVE

assalamualaikum. bismillahirahmanirrahim

nak bahasakan diri ini aku. 

ok, untuk entry kali ni nak cerita tentang keluarga. macam boring kan. haha. kisah ape kan. blog aku, aku punya suka lah. hahaha. bukan apa, nanti konon2 kalau ada orang nak kenal senang bagi je link entry ni and suruh dia baca. haha. malas cerita panjang. 


lahir anak keempat dari 4 orang adik beradik. anak bongsu. 

merasa ketiadaan abah pada tingkatan 2 lagi. abah meninggal secara tiba-tiba kat kampung kedah tapi abah lahir kat johor. sebab on that time kami sekeluarga balik kampung belah mak. ada kenduri.

uhh. baru start taip dan mula cerita sedih kan.
ok takpe, lets move on.

pagi tu dalam pukul 3-4 pagi abah sakit2 dada. toklang kata abah tgh nazak. time tu aku like macam blur. "eh bukan ke abah sihat, ceria boleh gelak ngn family and siap borak semua." kenapa tiba2? kenapaaaaaaaa!!!!!

 mula2 macam tak dapat terima. then , family banyak bagi support. kata2 semangat. kawan-kawan. i know, dah sampai waktu untuk kami adik beradik jaga diri. berdikari, untuk jaga mak. then aku redha. 


ada 4 orang adik beradik. 

Nurhanani binti Mohamad
Mohamad Asyraf bin Mohamad
Nursyazwani binti Mohamad

Nuramalina binti Mohamad. 


kakak sulong, dia pun dah pergi tinggalkan kami untuk selama-lamanya sebab sakit. cancer darah putih atau bahsa scientifiknya luekimia. 

*okayy cerita sedih lagi.*

dia meninggal time aku ada kat hostel and time tu aku tak dapat nak tengok dia buat kali terakhir. 
on that time aku tingkatan dua juga. same years abah meninggal cuma jarak sebulan je. sedih sangat time tu rasa macam nak pergi sama. sebab sorang2 ahli keluarga pergi. 
hmm.

kalau nak baca tentang kakak
klik ENTRY ni. 


oklaaaaa. next nak story pasal abang. (Mohamad Asyraf bin Mohamad)

abang. aku xdela panggil dia abang sangat kan. panggil nama manja dia asyi. 
sometimes he sooooo annoying. asyik nak bergaduh je. 
tapi bila datang mood ok dia. mula la ajak sembang bila dia balik kerja tu. ajak tengok tv dulu sebelum tido. balik keje kalau pukul 7malam tkpe. ni pukul 1pagi. hahhhhh, memang tak la nak layan dia. 

tapi for me, dia banyak sangat tanggungjawab as abang and kadang2 as father utk aku and kakak aku. dia kena jaga isteri and anak dan dia juga kena jaga mak and kami adik beradik. 
dia banyak bagi support morally. financially hampehh. haha. 


i love youu asyi. tqq for being such a good brother for us. 

satu je pesan ni, kalau dia baca la, nanti lepas aku ngn wani dah kahwin jaga mak . kiteorg kene ikut suami. huwaaaaaaaaaaa. tetiba sedih nak kahwin nanti. tskk.....tsk ;( 

eh back to the topic. hoho. 

kakak. Nursyazwani. 

ramai kata kiteorang kembar. ok tak. kami jarak setahun. 







she is getting married. ok sedih sangat ! huwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa. hhahaha. but im happy for her. hehe :D 

dah sampai jodoh kan. wani je panggil . 

dulu boleh lagi nak share seluar or baju, tapi sekarang dah tak boleh sebab dia makin gemokkkkk. wkwkwkwk. haha. yg pic 2nd tu dia yg konvo in diploma accountancy .



 and lastly, mak tersayang. 

mak.  
shes returned 57 years old. still working as kerani. mak rajin tahuu. dah meningkat usia pun masih kerja lagi. umur 60 baru pencen. haaaaa. time tu barulah kami ada masa bersama. mak should jaga kesihatan and relaxingg kat rumah sahaja. hehe. 

she is the one who knows me very well. kadang tu aku senyap tak cakap apa2 tapi dia boleh baca apa dalam fikiran. bagus kan. kuat betul instict mak. 

dah macam2 benda yg aku rahsiakan dari mak and last mak tahu jugak tanpa siapa pun bgtahu. hebattt. 
makanan favourite bila balik rumah mesti suruh mak masak sambal. tak kisah sama ada ikan, ayam or udang. lebiuuuu mak. :* 




ni time konvo wani. mak muka mengantuk then terus segar bila akuu nak ambik gambar. ada macam sama tak muka kami. ehee :)




okay. and that all. keluarga aku sederhana. tapi macam2 dah kami lalui sama2. susah senang bersama. even kdg2 ada gaduh2 and marah disebalik tu ada rasa ambil berat dan caring. i love them.

Alfatihah untuk kakak and abah.
semoga kita berjumpa disana nanti.

rindu.






p/s : counting for result final . cuak O_o










No comments:

Post a Comment