Feb 7, 2013

SELAMAT HARI JADI MAK

OK, sebenarnya belum sampai pun lagi birthday mak. Rasanya tahun ni macam nak buat sesuatu yang suprise untuk mak sempena birthday mak yang ke 57. 

first idea ingat nak buat macam movie. ala konon2 nye dalam movie tu nak letak gambar mak and kami adik beradik, lepas tu play kan song yang macam touching2 siket mesti mak terharu kan. haha.. ok x? lagi pun kat bilik mak ade beli tv baru. boleh cucuk USB je kalau nak tgk movie. mungkin mak akan cakap "ala ko ni dah xde keje la tu nak buat, assingment sume dah siap,?" hahaha. mak memang macam tu tapi dalam hati mak terharu gilak. 

second idea ingat nak beli handbag or kasut. ini adalah dua benda yang mak suka shopping rather than blouse, tudung and whatsoever tu la. plan nak beli je kat sogo guna duit yang mak bagi utk belanja tapi spend la dari sekarang. kena berjimat sikit la kalau nak guna idea ni. huhu. ok je tk kisah, bukan untuk siapa pun utk mak jugak. 

dan 3rd idea nak masak kat rumah. tapi kan aku suka masak benda2 dishes je. mak ada diabetes tak kan nak bagi mak makan benda yang manis. no no. idea ni tak boleh guna. tapi kalau nak masak lauk vege ke ok. haha. tapi tak reti. 

idea yang keempat ni mmmg wajib iaitu paling teruk sekali dan yang paling tak mampu sekali iaitu text mak pada waktu tepat 12mlm. wuuuuu~ tapi nak mesej tu guna ayat2 yang sedih dan penuh inspirasi baru la mak akan terharu dan tak mustahil mak akan menitiskan air mata. yang penting dalam mesej tu 2 benda yang wajib tulis adalah, terima kasih mak dan nina sayang mak ;)


okayy, korang rasa which is better utk birthday mak nnti? huhu. rasanya itu je untuk kali ni. korang pon boleh try idea ni utk anak yang jenis pemalu. haha. ye la kan nak buat SWEET SWEET sgt kang segan pulak dgn abang ngn kakak. hehe. ok itu je. good night peeps!


love and faith.. amalina mohamad. :*

No comments:

Post a Comment