May 10, 2012

Random update

Assalamualaikum! Hai hai hai (^__^) rindu blog. happy blogging utk semua follower2 yang awesome. keep updating. aku sentiasa baca post korang. then then then, banyak benda nak cerita. hee ~ ok just left 1week to go. uwaaaa. tak sabar2 sangat! markah dah dapat. so, macam malas nak buat kerja lately ni. aku malas sangat nak ber rie rie mintak kerja. ada kerja aku buat, takde kerja aku on9. Sorry boss. Hipokrit sangat kan. huuu =.=



Dan mak aku baru dikeluarkan dari wad kat hospital sungai buloh. erkk. macam macam hal. Mak aku degil. tak nak pantang. tak makan ubat. tak nak jumpa dokter. Doktor kata air banyak kat paru-paru. Jantung lemah. Blood pressure dia 241. Normal blood pressure at or below 120 over 80. Noted. sila jaga kesihatan ok. 

ada 3 sebab mak aku masuk wad

*kencing manis-  selalu ada simptom buang air kecil tak lawas, mak aku suka minum air banyak. Sup ayam dan sup sayur faveret dia. air tak keluar dari badan then berkumpul kat paru-paru. so that, sesak nafas.

*Darah tinggi- dekat sebulan dia tak makan ubat darah tinggi. tak nak jumpa doktor. satu hari tu abg aku sampai bgaduh sbb mak aku tak mau pg check out. lama2 aku yg naik darah tinggi =.=

*Ikan masin- tak dapat disangkal, 3 hari berturut-turut mak aku makan ikan masin. so? malas nak cerita panjang.


Konklusi, lepas ni mak kena pantang secara serius. tak boleh makan sebarangan. Aku akan tegur dan cubit mak kalau mak makan manis2 dan masin2. erk. cubit untuk kebaikan ^^,




**************************************

ok habis cerita pasal mak masuk hospital.  Lepas ni kena fokus untuk buat report. *laporan hendaklah melebihi 200 m/s

dah start buat. 15% je siap. Aku dah la lembap taip menaip ni. asyik typo je.
Ok lahh, ape pun mood tak sabar2 nak habis prektikel yang memenatkan.































#lastword: 18Mei! i want to meet youuuu XO






















2 comments:

  1. nemo...aku bnyak kene buat...baru siap 16 peratus...menaip pon terkial-kial..ko nak taw...last minit baru dpt tahu kene buat refleksi mingguan...gedik kan..dah la kene buata dari awal..sekarang minggu 21..kene buat dari minggu pertama....pengsan aku nemo>>...
    gile la..macam2...dah la repot akhir baru 50 pages,,,ceh!!!bende ape lg aku nak taip ni...mcm ape je..grm la..pengurusan ni tak bagus,,,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salwa sabar ye.. hee.. aku pon sama jugak kena wat refleksi mingguan last minit.

      Delete